Searching...
Saturday, July 25, 2015
8:16 PM 0

5 Tips paling melampau untuk isteri dibelai dan disayangi suami


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Haha. Kebetulan hari ni ada masa free sikit. Duk termenun tadi, tetiba ada idea datang tentang 5 tips melampau untuk isteri disayangi suami. Tips ini mungkin berguna bagi untuk isteri yang dahagakan kasih sayang seorang suami. Juga untuk isteri yang rasa dirinya terpinggir jauh daripada belaian manja seorang suami yang tercinta.

Maklum aje la. Kawinnya dah lama. Tapi kasih sayang tu semakin lama semakin pudar. Harapan sepatutnya semakin lama semakin sayang. Betul tak? Kadang kala tu. Kita suami memang sayangkan isteri sangat-sangat. Akan tetapi disebabkan kita lelaki yang ada ego yang unik, ada ketikanya tak sedar apa yang kita tunjukkan itu tidak mencerminkan kasih sayang pada isteri.

“Bukan begitu maksudnya. Apa yang kita marah, apa yang kita larang, bukan tanda tak sayang. Bukan juga tanda kita benci sangat-sangat kat awak..”

“Kita marah awak selalu pun, sebab kita sayang la. Mak cakap dulu pun macam tu juga. Mak sayangkan anak-anak mak. Sebab tu mak marah…”

“Disebabkan oleh setiap hari sayang sayangkan awak, setiap hari jugalah saya kena marahkan awak…”

Ok. Ini dia 5 tips melampau untuk isteri disayangi suami.
  1. Letih sampai level ke 100 pun, kalau suami kata “NAK GUNA MALAM NI”, kena ikut dengan hati yang gembira, ceria dan buat muka “SERIUS??? Tak sabarnya banggggg…”
  2. Merialisasikan impian suami dengan baik sekali selagi impian itu logik dan tidak terpesong dari jalan yang sepatutnya.
  3. “Ayang, ada masa nanti, cer pergi merisik anak mak Piah belakang rumah ni…”
  4. Jagalah suami lebih daripada jaga seorang baby yang berusia seminggu. Masa suami tidur, kena berjaga disisinya selalu. Kot ada nyamuk yang gigit. Masa suami merengek, tepuk-tepuk la belakang suami. Dan bila suami nak tidur, tolong dodoikan. Masa tu, mesti suami rasa betapa bahagianya ada Isteri yang baik sampai macam tu sekali.
  5. Selama suami sihat ni, selalulah basuh berak suami. Jangan bagi suami kotorkan tangannya dengan tahi sendiri.
  6. Jangan buat suami menangis, marah ataupun sakit hati. Kalau boleh, kita redha aje dengan apa yang kita rasai. Asalkan suami gembira dan ceria selalu. Walaupun kita terpaksa makan hati sendiri.
  7. Ada lagi.. Tapi cukup la tu. Itupun dah terlalu kejinya. Haha. Kalau rajin, korang tambah la.
Tips yang aku terangkan tu, kalau korang nak ikut, korang ikut aje la. Tak nak ikut pun tak apa. Yang penting, korang bahagia. Haha.
  1. Dan apa yang aku tuliskan itu, dapatlah dibuat kesimpulan.
  2. Bukan senang nak dapat isteri baik sampaikan sanggup basuh berak suami sendiri. Melainkan dalam keadaan yang terpaksa.
  3. Nafkah batin. Tak ramai isteri yang sanggup korbankan “LETIH” demi melayan kerenah seorang suami.
  4. Tak ramai juga yang sanggup merisik bakal madunya dengan hati yang rela. Dan penuh perasaan yang sangat teruja.
  5. Juga tak ramai isteri yang sanggup hidup berhari-hari lamanya dengan makan hati sendiri demi melihat suami “hepi ending sokmo”…
Kalau ada isteri yang mampu mengikuti 5 tips ini dengan cemerlang sekali, korang sangat beruntung. Haha.

“Apa abang ni… Nak suruh ayang amalkan tips mengarut macam ni???”
“Abang dah benci sangat la tewwwww kat titerrr ni…..”


0 comments:

Post a Comment